Servicii CCIA Tulcea   


- inchiriere Clubul Camerei de Comert Tulcea
(locatie: str. Viticulturii nr. 2) facilitati catering, 2 saloane, total 70 locuri
- inchiriere nava agrement (capacitate 14 locuri)
- inchiriere sali de conferinta in incinta CCIA Tulcea
(locatie: str. Victoriei nr. 22) capacitate 2 x 50 locuri
- organizare prezentari firme
- misiuni economice
- organizare de targuri si expozitii
- certificari ISO
- intocmire proiecte cu finantari europene
- consultanta juridica
- arbitraj comercial
- webdesign premium
- publicitate on-line
- service IT
ARBITRAJ

Arbitrajul este o modalitate alternativa de solutionare a litigiilor patrimoniale (evaluabile in bani) nascute din acte si fapte de comert. Litigiile sunt incredintate spre solutionare, potrivit conventiei partilor, unor arbitri alesi de parti, persoane carora le revine sarcina de a judeca litigiul si de a pronunta o hotarare, pe care partile se obliga sa o execute.

Inserarea intr-un contract comercial a clauzei arbitrale (compromisorie), indreptateste partea interesata, in cazul aparitiei unui litigiu, sa ceara solutionarea acestuia pe calea ARBITRAJULUI fiind exclusa, astfel, competenta instantelor judecatoresti.

Curtea de Arbitraj Comercial de pe langa Camera de Comert, Industrie si Agricultura a Judetului Tulcea organizeaza la cererea celor interesati arbitrajul comercial pentru solutionarea de litigii comerciale interne si internationale. Avantajele cele mai importante ale arbitrajului consta in:
- rapiditatea de solutionare a litigiilor,
- cheltuieli de judecata mai mici decat cele aplicate in litigiile solutionate de instantele statale si
- solutia pronuntata in arbitraj are puterea unei hotarari judecatoresti.


CERTIFICAREA CALITÃÞII

Certificarea calitatii reprezinta un sistem care garanteaza supravietuirea intreprinderii in competitia cu piata europeana.

Camera de Comert, Industrie si Agricultura a Judetului Tulcea, in colaborare cu Asociatia pentru Promovarea Intreprinderilor Particulare Mici si Mijlocii - Centrul de Consultanta Tulcea,  vin in sprijinul agentilor economici din Tulcea printr-un pachet de servicii legate de consultanta in privinta certificarii sistemelor de management in conformitate cu standardele internationale (ISO 9001, ISO 14001, ISO/TS 16949, OHSAS 18001, HACCP, BS 7799/ISO 17799).

CCIA Tulcea si APIPMM asigura servicii privind proiectarea si implementarea sistemelor de management, servicii de instruire a personalului pentru sistemele de management (specialisti, auditori interni, auditori externi s.a.), servicii de intermediere intre solicitant si organismul de certificare. In acest sens, exista un parteneriat cu TUV Rheinland Romania, unul din cele mai prestigioase organisme de certificare, recunoscut pe plan mondial.


INFORMARE IN DOMENIUL STANDARDIZARII

Standardele sunt documente stabilite prin consens ºi aprobate de un organism recunoscut, care asigurã, pentru uz comun ºi repetat, reguli, linii directoare sau caracteristici pentru activitãþi sau rezultatele lor, cu scopul de a se obþine gradul optim de ordine într-un anumit context.

ASRO este organismul care ofera posibilitatea procurarii de standarde, colectii de standarde si publicatii originale ale Organismelor internationale si europene de standardizare. ASRO ofera standarde si in format electronic, cu standardele solicitate de client sau grupate in colectii de standarde.
CCIA Tulcea, in colaborare cu ASRO, asigura informarea in domeniul standardizarii pentru firme, clienti interesati de standardele romane in vigoare, pe domenii, indicandu-se corespondentele cu legislatia romaneasca si in mod special cu Directivele Europene acolo unde este cazul.


PROGRAME DE FINANTARE

Camera de Comert, Industrie si Agricultura a Judetului Tulcea, in colaborare cu Asociatia pentru Promovarea Intreprinderilor Particulare Mici si Mijlocii - Centrul de Consultanta Tulcea,  acorda asistenta pentru identificarea surselor de finantare, intocmirea programelor de finantare si implementarea/aplicarea proiectelor necesare derularii afacerii. Serviciile de consultanta si asistenta includ si elaborarea de studii si planuri de afaceri:

·        Informare, asistenta si consiliere privind accesarea programelor si surselor de finantare;
·        Asistenta   pentru cautarea de parteneri de cooperare in afaceri si promovarea oportunitatilor de cooperare in proiecte si actiuni comune la nivel european;
·        Organizarea de actiuni si evenimente cu tematica europeana de interes (accesarea programelor de finantare, certificarea produselor);
·        Elaborarea si implementarea de proiecte cu activitati in beneficiul firmelor, precum si participarea la instruiri, parteneriate de afaceri in tara si in strainatate, elaborarea de produse de informare si promovare.

FONDUL DE GARANTARE A CREDITELOR PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII

CENTRUL TERITORIAL DE INFORMARE, CONSULTANTA SI INSTRUIRE (CTICI)

CTICI este organizat la nivelul Camerei de Comert, Industrie si Agricultura a Judetului Tulcea in baza colaborarii cu Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC) si cu Asociatia pentru Promovarea Intreprinderilor Particulare Mici si Mijlocii - Centrul de Consultanta Tulcea.

Prin intermediul CTICI se asigura servicii de consultanta pentru accesarea programelor de sprijinire a IMM, prin asistenta pentru completarea formularelor, verificarea documentatiilor, completarea dosarelor ce urmeaza a fi depuse in vederea obtinerii finantarii nerambursabile acordate prin ANIMMC.

APIPMM

La initiativa CCIA Tulcea, in anul 1995, in cadrul unui program al Natiunilor Unite in Romania, a fost infiintata ASOCIATIA PENTRU PROMOVAREA INTREPRINDERILOR PARTICULARE MICI SI MIJLOCII DIN JUDETUL TULCEA, ai carei membri fondatori sunt Consiliul Judetean Tulcea, Consiliul Local Tulcea, alaturi de Camera de Comert.

Scopul Asociatiei este de a acorda sprijin si asistenta in domeniul afacerilor intreprinderilor private mici si mijlocii.                            

Asociatia isi desfasoara activitatea prin Centrul de Consultanta Tulcea din Tulcea, strada Victoriei nr. 22, tel / fax 0240.513427, e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Centrul desfasoara urmatoarele activitati:

- consultanta in afaceri si management;
- intocmire de planuri de afaceri, studii de fezabilitate;
- elaborare proiecte de finantare nerambursabila;
- consultanta in implementarea proiectelor de finantare;
- organizare simpozioane si conferinte;
- organizare cursuri de instruire antreprenoriala, management, marketing, limbi straine.
- acordare de micro-creditare pentru intreprinderile mici si mijlocii din judetul Tulcea.

In indeplinirea atributiilor sale, APIPMM lucreaza in colaborare cu FONDUL DE GARANTARE A CREDITELOR PENTRU INTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII.